Blog turystyczny prezentujący sprawdzone pomysły na tanie zwiedzanie Europy.

wtorek, 13 lutego 2018

Bilbao, Santander i Oviedo - miasta na Camino del Norte, których nie chcesz ominąć


Choć pieszą wędrówkę do Santiago de Compostela rozpoczęłam w Cudillero, udało mi się zwiedzić jeszcze trzy miasta, które na trasie pojawiają się wcześniej, a są niewątpliwie warte zobaczenia - Bilbao, Santander i Oviedo. Podejrzewam, że pomiędzy nimi można znaleźć jeszcze mnóstwo perełek, zatem jeśli tylko zamierzacie wybrać się na Camino del Norte i macie możliwość wzięcia urlopu dłuższego niż 2 tygodnie (tyle mniej więcej trzeba, by w spokojnym tempie przejść 300 km) - nie wahajcie się i zaczynajcie swoje Camino wcześniej. :)

Bilbao
Do Bilbao dotarliśmy już na koniec całej wyprawy. Po przybyciu do Santiago, dwudniowym odpoczynku i regeneracji trzeba było zacząć myśleć o powrocie do Polski. A samolot wylatywał z Santandera. Jeden z naszych znajomych zaś miał wylot tego samego dnia, tyle, że z Bilbao. Wstępny plan był taki, żeby pojechać do Santandera (bo bliżej) i tam się w dniu wylotu pożegnać. Na zmianę decyzji miało wiele czynników, ale przede wszystkim - Santander już widziałam, poza tym są tam tanie loty i można w każdej chwili wrócić, a Bilbao?

Tak też "wylądowaliśmy" w jednym z bardziej urokliwych hiszpańskich miasteczek. Choć nie mieliśmy zbyt dużo sił, by wszystko pozwiedzać (mnie po całej nocy w autobusie i ostatnich intensywnych dniach spektakularnie spuchły kostki i musiałam się oszczędzać), udało nam się dotrzeć w dwa wspaniałe miejsca - wzgórze widokowe i katedrę św. Jakuba, na której dziedzińcu (?) rosły pomarańcze. :)

Bilbao


Bilbao

Bilbao

Katedra Santiago w Bilbao

Katedra Santiago w Bilbao

Santander

To tutaj rozpoczęła się cała przygoda z Camino. Jest to chyba jedno z wygodniejszych połączeń lotniczych do północnej Hiszpanii z Polski. I jedno z najtańszych! Często można upolować bilety za ok. 100 zł w obie strony. Choć spędziłam tam raptem kilka godzin, bo na dłużej planowałyśmy zatrzymać się w drodze powrotnej - na pewno tam wrócę.

Santander

Santander

Santander
Oviedo
Przeurocze miasteczko, które znajduje się na alternatywnej trasie Camino del Norte. Można stąd również rozpocząć trasę Camino Primitivo. Zdecydowanie polecam. Był to nasz pierwszy dzień w Hiszpanii, do Oviedo przyjechałyśmy autobusem z Santandera (bezpośrednie i szybkie połączenie).

Wtedy jeszcze miałam duuuuużo sił na eksplorację miasta, więc sporo włóczyłyśmy się po mieście, bez planu, znajdując takie perełki jak pomnik Woody'ego Allen'a czy pomnik starszej pani, która spędziła ostatnie lata życia chodząc po parku i fotografując spacerowiczów (historia zasłyszana od dziadka, który opowiadał ją swojemu synowi).

Wtedy też pierwszy raz pokosztowałyśmy asturyjskiego cydru!
Oviedo

Pomnik starszej pani, która fotografowała spacerowiczów w parku w Oviedo

Jedna z uliczek w centrum miasta, Oviedo

Katedra w Oviedo - to tutaj zakupiłyśmy paszporty pielgrzyma, które potem towarzyszyły nam na co dzień. Pieczątki w nich zebrane są teraz kopalnią wspomnień. :)
Oviedo - pomnik Woody'ego Allena


Share:

0 komentarze:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
Pasjonatka podróży i języków obcych. Na co dzień sporo pracuję (w korporacji i w ngo), studiuję też podyplomowo, ale postanowiłam jeszcze znaleźć czas na pisanie bloga, który powstał dawno temu, ale świeci pustkami. Czas to zmienić! Moje ulubione europejskie kierunki: Puglia (południe Włoch) i północ Sycylii. Odwiedzane w ostatnich latach europejskie państwa: Francja (gdzie przez ponad 1,5 roku mieszkałam), Włochy, Hiszpania, Irlandia, Niemcy, Litwa, Czechy, Wielka Brytania, Chorwacja, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra i Grecja. Najbliższy plan podróży: zachodnie wybrzeże Francji (czerwiec 2018)

Paryż - trochę inne spojrzenie

Choć o Paryżu napisałam już sporo, to jednak mam wrażenie, że po ostatnich dwóch miesiącach (pomieszkuję tu służbowo), mam trochę inne pode...

Najchętniej czytane