Blog turystyczny prezentujący sprawdzone pomysły na tanie zwiedzanie Europy.

poniedziałek, 9 kwietnia 2012

Paryż - magiczne Montmartre


Magicznych miejsc w Paryżu jest niezliczona ilość i pewnie każdy, kto przebywał w nim trochę dłużej ma swoje własne, ulubione i zupełnie dla siebie wyjątkowe. Jednym z moich jest wzgórze Montmartre na którego szczycie góruje Bazylika Sacré-Cœur.

Bazylika Sacré-Cœur
Bazylika, choć imponująca, nie jest (przynajmniej dla mnie) największą atrakcją tego miejsca. Z samego wzgórza roztacza się widok na cały Paryż, szczególnie urzekający o wschodzie słońca.

Ponadto, siedząc na schodach pod bazyliką (niestety często zatłoczonych), można podziwiać nie tylko panoramę miasta. W ciągu dnia, przy odrobinie szczęścia, natkniemy się tam na utalentowanego byłego piłkarza, żonglującego piłką w nietypowy sposób. Zaś w weekendowe, ciepłe wieczory posłuchamy coverów znanych piosenek w rewelacyjnym wydaniu. Co ciekawe, muzyk często spełnia życzenia słuchaczy w kwestii repertuaru. W związku z tym, jeśli trafimy na odpowiednie towarzystwo, świetna zabawa i miłe przeżycia akustyczne gwarantowane.

Żongler spod bazyliki Sacré-Cœur

Muzyk spod bazyliki Sacré-Cœur

Sama droga na szczyt jest równie interesująca i obfitująca w ciekawe widoki i miejsca warte obejrzenia. Zaczynając swoją wspinaczkę z Placu Pigalle, lub jeszcze wcześniej, ze stacji metra Blanche (przy Moulin Rouge), możemy pokusić się o odnalezienie takich perełek jak:
  • Café des 2 Moulins, gdzie pracowała filmowa Amelia (Rue Lepic nr 15)
  • Kino Studio 28, gdzie miały miejsce zamieszki w 1930 roku w związku z filmem "Złoty wiek" -"L'age d'Or" (Rue Tholozé nr 10)
  • Moulin de la Gallete, wybudowany w 1604 roku, uwieczniony przez Renoira (rue Lepic nr 38)
  • Le Bateau-Lavoir, pracownie artystów, gdzie niegdyś przebywali m.in. Picasso, Braque, Apolinaire, Max Jacob (la place Émile-Goudeau nr 13)
  • Musée de Montmartre, w którym znajdują się zbiory poświęcone historii dzielnicy, a także związanych z nią twórców; z okien muzeum można podziwiać m.in. winnice założone w 1933 roku (rue Cortot nr 12/14).
  • Muzeum Dalego, będące w posiadaniu ponad 300 prac artysty (rue Poulbot nr 11)
Café des 2 Moulins - miejsce pracy filmowej Amelii


Moulin de la Gallete

Widok z ulicy prowadzącej na szczyt Montmartre



Share:

5 komentarzy:

  1. Twój blog jest bardzo interesujący i niezwykle przydatny, wielka szkoda, że przestałaś go prowadzić, bo chciałabym dowiedzieć się więcej o podróżach po Europie, miejscach, które warto odwiedzić, zwłaszcza tańszym kosztem. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem tu pierwszynraz, ale relacje bardzo fajne, będę zaglądać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszamy do Sejn.
    Jest tam ciekawe Muzeum regionalne w Sejnach,( http://www.muzeum.sejny.pl/ ) Muzeum posiada sale tematyczne, organizuje wystawy stałe i czasowe. Ponadto unikatowy zabytek - VI wieczny Klasztor Podominikański i wiele innych atrakcji. Miejsce warte zwiedzenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Paryż nocą jest po prostu bezbłędny!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne miejsce godne odwiedzenia i zobaczenia na własne oczy ja byłam w Paryżu już razy kilka i mi wciąż za mało tylko myślę kiedy tam wrócić ponownie ;-)

    OdpowiedzUsuń

O mnie

Moje zdjęcie
Pasjonatka podróży i języków obcych. Na co dzień sporo pracuję (w korporacji i w ngo), studiuję też podyplomowo, ale postanowiłam jeszcze znaleźć czas na pisanie bloga, który powstał dawno temu, ale świeci pustkami. Czas to zmienić! Moje ulubione europejskie kierunki: Puglia (południe Włoch) i północ Sycylii. Odwiedzane w ostatnich latach europejskie państwa: Francja (gdzie przez ponad 1,5 roku mieszkałam), Włochy, Hiszpania, Irlandia, Niemcy, Litwa, Czechy, Wielka Brytania, Chorwacja, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra i Grecja. Najbliższy plan podróży: zachodnie wybrzeże Francji (czerwiec 2018)

Paryż - trochę inne spojrzenie

Choć o Paryżu napisałam już sporo, to jednak mam wrażenie, że po ostatnich dwóch miesiącach (pomieszkuję tu służbowo), mam trochę inne pode...

Najchętniej czytane