Blog turystyczny prezentujący sprawdzone pomysły na tanie zwiedzanie Europy.

środa, 28 stycznia 2015

Jak wygląda Paryż po zamachach na Charlie Hebdo?

Spędziłam w Paryżu kolejne trzy tygodnie. Wyjechałam z Polski raptem kilka dni po zamachach na Charlie Hebdo, nie bez obaw. Był to dla mnie duży szok, choć dopiero co zdążyłam się z tym miastem polubić. Zastanawiałam się, czy wracać, ale w końcu uznałam, że nie można dać się zwariować.

Wrażenia? Paryżanie nie poddają się terrorowi i starają się żyć normalnie. Choć pogrążeni w żałobie, to zjednoczeni jak chyba nigdy wcześniej.

Jednak zmianę czuć w powietrzu - żołnierze z psami i w pełnym uzbrojeniu na stacjach metra i  w okolicach największych atrakcji (wcześniej widywałam takich panów tylko pod Wieżą Eiffel'a), dokładne kontrole przed wejściem do budynku, w którym pracuję, a główny temat rozmów Francuzów dotyczy oczywiście ostatnich wydarzeń. Mimo to, wszystko zaczyna toczyć się swoim starym rytmem.

Tylko Place de la République, miejsce historycznych zgromadzeń Paryżan, taki trochę inny.





Nowy numer Charlie Hebdo rozszedł się w oszołamiającym nakładzie. A i tak trzeba było się naszukać, żeby kupić swój numer. W dniu wydania, przed 9 rano, udało mi się go dostać dopiero w czwartym kiosku.


Share:

0 komentarze:

Prześlij komentarz

O mnie

Moje zdjęcie
Pasjonatka podróży i języków obcych. Na co dzień sporo pracuję (w korporacji i w ngo), studiuję też podyplomowo, ale postanowiłam jeszcze znaleźć czas na pisanie bloga, który powstał dawno temu, ale świeci pustkami. Czas to zmienić! Moje ulubione europejskie kierunki: Puglia (południe Włoch) i północ Sycylii. Odwiedzane w ostatnich latach europejskie państwa: Francja (gdzie przez ponad 1,5 roku mieszkałam), Włochy, Hiszpania, Irlandia, Niemcy, Litwa, Czechy, Wielka Brytania, Chorwacja, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra i Grecja. Najbliższy plan podróży: zachodnie wybrzeże Francji (czerwiec 2018)

Paryż - trochę inne spojrzenie

Choć o Paryżu napisałam już sporo, to jednak mam wrażenie, że po ostatnich dwóch miesiącach (pomieszkuję tu służbowo), mam trochę inne pode...

Najchętniej czytane